loading...
شهریار
شهریار بازدید : 108 چهارشنبه 25 دی 1392 نظرات (4)

چقدر خوب است که در محله ما شهید گمنام دفن کرده اند. ما اهالی محله هر روز با یک بغل حاجت به زیارتشان می رویم که این هم خوب است.

چند سال پیش به همت برخی دوستان ما که حتماً خدا خیرشان خواهد داد پنج شهید گمنام میهمان محله ما شدند. خوب بخاطر دارم که آن روزها جو عجیبی تمام اندام و افکار ما را فرا گرفته بود. همه اهالی محل متأثر از جو یاد شده هر روز و گاهاً هر شب به زیارت مزار شهدا می رفتند. خلاصه کلام آنکه تدفین این ستارگان آسمان انتظار به محله تازه تأسیس ما آبرو بخشید.

اهالی محل رفته رفته به میهمانان تازه خود عادت کرده و...

 

بزرگان قوم در صدد عمارت بنای یادمان، اسب همت خویش را زین کردند. روزها بر طبق خصلت آفرینش یکی پس از دیگری می گذشتند و اسب همت روسای قوم همچنان به تاخت و تاز مشغول بود تا اینکه بالأخره پس از سالها مساعی خالصانه، بنایی شکیل المنظر بر مزار آن پنج شهید گمنام ساخته شد. کارشناسان امر بعد از بررسی یادمان مذکور نتوانستند به سبک و شیوه معماری آن پی ببرند و موضوع جهت تفحص بیشتر به اساتید مجرب فن ارجاع داده شد.

در طی سالیان پس از تدفین شهدای گمنام، گروههای مختلف صاحب قدرت در محله مسئولیت این واقعه مبارک را خاضعانه بر عهده می گرفتند و به سبب آن از اهالی محل سهم خواهی می کردند لکن مردم بی توجه به تمایلات یمینی و یساری صاحبان مکنت از برکات حضور شهدای گمنام بهره می بردند. باید یادآور شویم که محله ما از همان بدو تأسیس گرفتار اختلاف سلایق ( شما بخوانید جنگ قدرت ) بود و به همین سبب بسیار خطرناک، هرگز رنگ و رخ آرامش را به خود ندید اما مردم همچنان بدون توجه به مانیفست ها و مرامنامه های بی پایه و اساس بر همان عهد خویش استوار بودند. عهدی که با تدفین شهدای گمنام بر آن راسختر شدند.

و حالا سالهاست که برکات وجودی این شهدای گمنام، موجبات عزت و پیشرفت اهالی محل را فراهم می کند. نوجوانان و جوانان بر گرد بنای یادمانی که هنوز سبک و شیوه معماری آن ناشناخته است، حلقه می زنند تا ظرف معرفت خویش را پر کنند. آری فرهنگ شهادت جای خود را در بین نسلها باز می کند و روسیاهی به مانند گذشته بر زغال خواهد ماند. محله ما هر چه دارد از برکت حضور این شهدا و خوی ولایت پذیری مردمانش است نه شطحیات کانونهای دروغین قدرت. اینجا هر صبح عطر روح بخش شهداء، دلهای عاشق را مست می کند و عده ای هم هنوز معتقدند حضور شهدا حاصل تلاش آنها بوده است. محله ما میدان ندارد ولی اهالی آن هر وقت که لازم باشد در وسط میدان هستند. ما معتقدیم ارادت به ولایت و فرهنگ شهادت، آینده محله ما را بیمه کرده است.

اهالی محله به خوبی فهمیده اند که دفاع مقدس و فرهنگ شهدا ملک شخصی کسی نیست. چقدر خوب است که در محله ما شهید گمنام دفن کرده اند. ما اهالی محله هر روز با یک بغل حاجت به زیارتشان می رویم که این هم خوب است.

تا زمانی که اهالی محله ما به فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا اعتقاد داشته و در وسط میدان باشند بی تردید آسیبی به محله و مردم آن نخواهد رسید.

منبع:وبسایت شخصی حمیدبناء /www.hamidbana.com

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط کافه خبر در تاریخ 1392/11/02 و 19:13 دقیقه ارسال شده است

به ما هم سر بزن
پاسخ : سلام،چشم حتما...

این نظر توسط زینب در تاریخ 1392/11/01 و 14:26 دقیقه ارسال شده است

سلام من الان باید اسمی که لینک کردم رو عوض کنم بزارم صفدر؟
آپم تشریف بیارید لطفا
پاسخ : سلام
اگه این لطف رو بکنید ممنون میشم.

این نظر توسط زینب در تاریخ 1392/10/28 و 14:57 دقیقه ارسال شده است

تو آمدی و زمین در هوای تو افتاد
و عرش در هوس خنده های تو افتاد
.
.
.
سلام،میلاد پیامبر و امام صادق(ع)مبارک[گل]
پاسخ : سلام
بنده هم این میلاد فرخنده رو به شما تبریک عرض میکنم.

این نظر توسط کسب درآمد عالی از سایت یا وبلاگ در تاریخ 1392/10/25 و 22:52 دقیقه ارسال شده است

سلام . دوست عزیز .
ماشااله با این همه بازدیدی که سايتت داره می تونی حسابی ازش پول در بیاری .
کاری که خودم دارم انجام میدم و خداییش راضی هستم .
سایتی بهت معرفی می کنم که خودم هم دارم استفاده می کنم فقط کافیه ثبت نام کنی و نیم ساعت کدش رو توی وبلاگت بزاری اگه راضیت نکرد سریعا کد رو بردار ولی مطمئن باش مثله خود من مشتری دائمی این سایت می شی .
کافیه وارد این آدرس بشی :
http://lipop.ir/ref:21
و ثبت نام کنی و کدش رو بزاری توی سایتت اون وقت بعد از چند روز که حسابت به پنج هزار تومن رسید درخواست برداشت بده و همون روز پولت رو توی حساب بانکیت تحویل بگیر .
دوست عزیز توی این دوره زمونه که هزینه های زندگی زیاده نباید شانس پول درآوردن راحت و بی دردسر رو از دست داد .
فقط نیم ساعت امتحانش کن و خوشت نیومد دیگه استفاده نکن .
پاسخ :
سلام خیلی ممنون که به فکر حقیر هستید...


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
هدف حقیر از ساخت این سایت فقط و فقط ایجاد مکانی برای تجدید قوا و تیمارکردن رفقایی است که قصد جنگ نرم دارند.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 48
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 213
  • بازدید سال : 2,922
  • بازدید کلی : 38,473